Thursday, November 19, 2009

solat..

assalamualaikum..
entri ni mungkin agak sensitif..
sebenarnye title entry ni xder kaitan ngan sape2 pon cume pendapat aku..
first thing, aku penah terfikir kalau anak2 selalu abaikan solat,
ibu n bapa diaorg pon xsolat jugak ke..
musykil aku..mungkin terlalu manjakan anak smpai anak wat yang xbaek pon
xpe bg diaorg..kadang2 aku rase ibu n bapa mcm ni kenala amik tau pasal s0lat2 nie..
solat kan tiang agama..kenapa susah sgt sesetengah org nk menunaikannya..
ntahla,hidup orang xkn kita nk campor..walaupon kite wat amalan baek sebanyak mane pon
Allah s.w.t nilaikan yang wajib dulu..korang taw la ape kan..s0lat..
aku taw semua org xperfect tp kalu org laen bleh buat kenapa kite xbleh??
xperlu masa yang banyak pon..kadang2 aku sedih tengok org cm ni...ade plak yang berlakon depan kawan2 solat..diaorg ni xrase berdosa ke hah??
ade 2 solat express mengalahkan sani ekspress lagi..
doa pon x..mcm maner nk dpt kan ketenangan hiduppp..
aku admit kat cni aku pon xsempurna,xbaek sgt..tp aku pentingkan solat
xsolat xder arah tuju yang sempurna...
kepada korang2 jagalah solat korang k..
jngn abaikan n bg alasan yang xmunasabah tok tinggalkan solat..
okey!!puas ati aku..dapat luahkan jugak..
aku paling xsuka org yang xsolat n berlakon jd baek depan org
niat dah ke laen..tetapkan nawaitu kerana DIA Yang Maha Esa
tak perlu wat tok org laen...

hiasi diri ngan akhlak terpuji
semoga korang bahagia dunia n akhirat..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails